donderdag 15 augustus 2013

Neemt u onze klachten wel serieus?

Neemt u onze klachten wel serieus?
In behandeling genomen onder ID: 9lQJFI4o2PQ9tA6Ezyv17Q

Beste burger,

Ik vind het een heel leuk initiatief hoor, deze site. Maar als ik dan de antwoorden lees van de burgers, dan vraag ik me af of de klachten van ambtenaren wel serieus worden genomen.

Teksten in de trant van 'ik betaal jou, dus ga a.u.b. weer aan het werk' komen me echt gruwelijk de keel uit!

Met vriendelijke groet,
M. Kruijt
juridisch administratief medewerker bij een gemeente


Kruijt kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'onbegripvol (wij-doen-ook-maar-gewoon-ons-werk)'.
[]


   Subscribe
Reeds 49 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

joop - 13-June-2007 @ 09:37 - 193.177.183.210 - Moderate
Tegenwoordig zijn burgers maar een stelletje verwaande kwasten geworden...


Visitor - 22-February-2007 @ 23:33 - 83.85.109.154 - Moderate


karel - 22-February-2007 @ 23:09 - 83.85.109.154 - Moderate
ojee 35 jaar gewerken op eens zonder werk een uitkering denk je dan ja na 6 weken nog geen geld zegt die vrouw aan het buro ja leen wat bij vrienden of familie ja hoor daar heb ik al die jaren voor betaald ter wel zij wel koffie drinkt en niet eens zegt wil ook een koffie ook ik had ooit eens rechten zo als betalen voor als je werkeloos werd mmar nee hoor in de tijd dat ze met mij in gesperk hoorde te zijn moestze nog met haar dochter uitlegen hoe je spruiten moest klaar maken ja daar betaal je voor dat zij hun huishouding opganghouden en meer ker op vakantie kunnen


Nico - 25-January-2007 @ 23:31 - 62.45.148.6 - Moderate
Ik ben vroeger ambtenaar geweest en nu al weer jaren burger. Ik begrijp de reacties van beide kanten. In wezen is er geen verschil: ieder heeft zijn eigen belevingswereld en is nauwelijks in staat buiten het kader te denken. Zoiets moet je ook getraind hebben. Bij mbo-ambtenaren is dat niet het geval, die zijn al blij dat ze de regels kunnen uitvoeren. Er is wel duidelijk een kentering aan de gang. Steeds meer ambtenaren moeten klantvriendelijk leren denken. Helaas is dat niet iedereen gegeven. En juist zo iemand zal klagen dat hijzelf niet begrepen wordt.


Gedupeerde - 17-January-2007 @ 12:58 - 85.146.49.90 - Moderate
Of het je nu de keel uitkomt of niet het is en blijft een feit ! En als jullie nu nog eens een beetje macht zouden hebben in dit land zouden jullie misschien wat respect verdienen. Maar in dit land is het niet de overheid die de dienst uitmaakt. Het zijn de bedrijven. Bedrijven staan boven de wet in zeer veel gevallen. Mensen die graag en hard willen werken worden niet meer aangenomen omdat de bedrijven de macht hebben en zo iemand met leugens de ww in te jagen. Deze leugens krijg ik ook telkens weer te horen als ik ergens solliciteer. Waar rook is is ook vuur zeggen ze dan. Als bedrijven zeggen die willen we niet dan kan de overheid alleen maar ja knikken. Als jullie zo graag harde werkers in de ww zien belanden dan zij het zo. Ik ben vogelvrij verklaard en daar gedraag ik me nu ook naar.


J. Bolte - 4-January-2007 @ 09:26 - 62.58.41.40 - Moderate
Ik ben een burger, maar vaak werkzaam voor en bij gemeenten. Ik moet zeggen dat ik de praktijk van alledag aardig weerspiegeld zie in de reacties op deze site. De ambtenaren doen ook maar hun werk, en de burgers reageren hierop op een manier waarvan de honden geen brood lusten. Misschien moeten al deze botte bijlen zich eens afvragen wat ze zelf zouden doen wanneer ze een dergelijk antwoord op een serieuze vraag zouden ontvangen. Verder denk ik dat een ambtenaar het niet snel goed kan doen, omdat de burger zich niet WIL laten sturen en informeren. Welnu, groot nieuws, we leven in een rechtsstaat, of je het nu leuk vindt of niet, dus misschien kun je als burger beter eens je oren open zetten dan je kont tegen de kribbe te gooien. Misschien leer je nog eens wat...


belastingbetaler - 26-December-2006 @ 12:56 - 80.57.23.220 - Moderate
Wat jullie niet weten is dat de ambtenaren ook belasting betalen.


Radjesh - 17-December-2006 @ 22:38 - 82.170.215.27 - Moderate
goed he van mij... en jij bent neem ik aan een uitkering trekker die de hele dag koffie zit te drinken op het gemeentehuis?


burger - 24-November-2006 @ 15:52 - 86.90.170.207 - Moderate
Als je al niet de naam van je gemeente durft te noemen, zegt dit mij genoeg over de schrijver (ambtenaar).


@radjesh - 10-November-2006 @ 15:34 - 83.116.176.173 - Moderate
Goh, ben jij dan 1 van die weinigen die wel werkt ipv uitkering trekt en onze, lees nederlandse, samenleving loopt te verkloten?? Nou dan mag je blijven hoor.....


Radjesh - 10-November-2006 @ 03:02 - 82.170.209.233 - Moderate
Toch is het zo Meneer of Mevrouw Kruijt. Wij werken hard voor onze centen en mogen belasting afdragen. Daar wilt de burger wel iets van terug zien. Zo heel af en toe ben ik wel eens op het gemeentehuis om iets te regelen. 20 balies, 15 wachtenden en 3 medewerkers die gezellig met elkaar aan het kletsen zijn. Dat is behoorlijk frustrerend. Ik klets ook wel eens met mijn collega's, maar wel nadat ik mijn werk af heb.


Wah - 1-November-2006 @ 15:38 - 62.58.132.178 - Moderate
@ bah: Neem jij jezelf wel serieus???


bah - 28-October-2006 @ 13:03 - 62.58.234.65 - Moderate
Neem jij je werk wel serieus?


Visitor - 27-October-2006 @ 23:04 - 62.58.234.65 - Moderate
Voor het nieuwe seizoen heb ik weer veel koehaar nodig voor het maken van kaatsballen. Heb je familie, vrienden, kennissen, buren of scheer jezelf nog vee, alstublieft bel me en ik haal het op, mijn voorkeur gaat uit naar het haar van jongvee, maar alles is welkom! Bij voorbaat dank en met groeten, Jan Scheepvaart-0515-232206


Jonge Piet - 27-October-2006 @ 22:52 - 62.58.234.65 - Moderate
Alle ambtenaren een rotje in hun anus!


WW=uitslapen - 27-October-2006 @ 10:00 - 62.58.234.65 - Moderate
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha. wat denk je zelf?


jan - 26-October-2006 @ 18:49 - 62.58.234.65 - Moderate
@ambtenarenfront: wat zet jij jezelf en je medeambtenaren voor schut zeg! Nu weet iedereen dat jij dom bent. En blijkbaar kun jij toch de ambtenaren-funktie vervullen. Wat een nivo!


ambtenarenfront - 25-October-2006 @ 22:59 - 86.88.95.233 - Moderate
Wij zijn de baas


Visitor - 25-October-2006 @ 18:57 - 62.58.234.65 - Moderate
Wat een idiote klachten! Een ambtenaar heet in het Engels "Civil Servant". Dienaar van de burgerij, derhalve. Dus een beetje dimmen...


scheidsrechter - 24-October-2006 @ 22:25 - - Moderate
Vandaag 24 oktober 2006 wordt onze vader Harm Kooistra ( uit Berlikum) 50 jaar!!! Wie stuurt even een mailtje? harmanneke@chello.nl Alvast bedankt! Groeten Harry-Jan Jelle-Harm en Anne- Tsjerk Kooistra


Sieswerda - 23-October-2006 @ 22:10 - - Moderate
I do research on the Sieswerda Family TREE. I saw a Jan Dirk Sieswerda listed on this site. Would it be possible to have him e-mail me......I would like to find where he fits on the Family TREE. He can e-mail me at: wsieswerda@yahoo.com


Kjoen - 23-October-2006 @ 21:43 - - Moderate
Overigens, wat is er op tegen om onzinnige vragen te beantwoorden? Ik zucht soms ook wel eens als ik een vraag binnenkrijg die wat minder genuanceerd geformuleerd is maar ga vervolgens wel aan de slag ermee. Vaak maak je mensen blij met het antwoord (zeker als het binnen een paar dagen komt, waar ik altijd naar streef), soms zijn ze niet blij met het antwoord. Jammer maar we hebben niet altijd leuk nieuws. Wat is er toch op tegen om (voor jou) stomme vragen te beantwoorden? Als ze zo stom zijn, moeten ze makkelijk te beantwoorden zijn.


Kjoen - 23-October-2006 @ 21:39 - - Moderate
Meld dan ook even dat het gaat om mannelijke ambtenaren van boven de 45...


niet zeuren - 23-October-2006 @ 19:02 - - Moderate
AMSTERDAM - Werken in de Randstad voor de publieke sector loont het meest. Ambtenaren en medewerkers in de zorg of het onderwijs verdienen gemiddeld 10 tot 20 procent meer dan werknemers in de private sector. Bovendien ontvangt personeel in de Randstad gemiddeld 6 procent meer salaris dan daarbuiten. Maar overal krijgen vrouwen minder betaald dan mannen. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd onderzoek van Regioplan, dat in opdracht van de stichting Loonwijzer is verricht. Voor het onderzoek hebben 100.000 werknemers in 2005 en 2006 hun gegevens verstrekt aan de stichting, die een samenwerkingsverband is van onder meer de Universiteit van Amsterdam en de vakcentrale FNV.


Albert - 23-October-2006 @ 18:19 - - Moderate
Ja, ik meb medelijden met u. Soms maar tijd voor 5 bakjes koffie per dag.


werkzaambijgemeente - 23-October-2006 @ 14:29 - - Moderate
Inderdaad, de meeste reacties van burgers op deze site zijn van een erg laag niveau. Deze mensen hebben zelf waarschijnlijk geen werk of nooit met klanten te maken. Ze vergeten verder even dat de gemeente ervoor zorgt dat hun kinderen naar school kunnen, dat ze de wc door kunnen spoelen, hun sportvereniging subsidie krijgt, er huizen gebouwd worden en dat de burgers de gemeente maken! Als je het allemaal zoveel beter weet maak dan gebruik van het burgerinitiatief. Als u eens wist hoeveel tijd er gaat zitten in het beantwoorden van onzinnige vragen en klachten, weet u wel wat dat de burger kost!


Visitor - 19-October-2006 @ 19:24 - - Moderate
Duidelijk is in ieder geval dat je bij de ambtenaren moet zijn als je zoekt naar de onderkant van de maatschappij


Jori - 19-October-2006 @ 18:40 - - Moderate
'ik betaal jou, dus ga a.u.b. weer aan het werk' is natuurlijk te zwart-wit gesteld. Maar heeft wel een kern van waarheid. Als ik op het gemeentehuis kom bij een gesloten loket (glazen schuifraam) waarachter een ambtenaar met een kop koffie mij glazig zit aan te kijken totdat het precies 09.00 u is, dan schiet er door mijn hoofd: als ik dit mijn klanten flik kan ik morgen mijn bedrijf wel sluiten. Verder zou ik een kritischere opstelling van ambtenaren naar onzinnige regels toe ook op prijs stellen. Niet klakkeloos alles maar uitvoeren. Uitkomsten van een dergelijke opstelling als in de 2e wereldoorlog toen Nederland meer dan 80% van zijn Joden uitleverde aan de bezetter met de hulp van haar keurig gehoorzamend ambtenarenapparaat, moeten zelfs de ambtenaren toch aan het denken zetten!


HM - 19-October-2006 @ 16:12 - - Moderate
U bent zelft ook burger. Maar misschien moet u zich een keer zo gaan gedragen. Het is niet zo raar dat de mensen boos worden. De ambtenaar welke alleen naar regels kijkt. Geen menselijk aspect. Men ziet zijn cliënt als papieren rompslomp. Daarbij waorden er plannen gelanceerd welke miljoenen kosten en alleen ter eigen ego van de ambtenaar. De benadering van de cliënt denigrerend!. Ik kan wel pagina's vol schrijven en dan alleen maar negatief. Zoals hier ook over de burger wordt geschreven, denk dat deze mensen beter een andere baan kunnen gaan zoeken. Veel plezier in hun werk zullen ze niet hebben.


hanna - 19-October-2006 @ 15:17 - - Moderate
Ik ben administratief juridisch medewerker in opleiding en ik vind dat de burger niet zo moet zeiken. Ze weten echt niet waar ze het over hebben. Het zijn ook meestal gasten met een uitkering die onzin uitkramen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten